Futuristička letelica
2014-01-18
   Letelica "Sky Whale" (Nebeski kit) predstavlja novi koncept aviotransporta koji bi, sa teorijske tačke gledišta, bio ekonomičniji i bezbedniji sistem letenja. Hibridna arhitektura krila kao i ušteda goriva jedni su od aduta nove tehnologije koja bi se uskoro mogla upotrebiti u proizvodnji aviona budućnosti.
 
 
Nebeski jahač: Letelica imao bi 755 sedišta i tri nivoa
 
 
    Prema pisanju Daily Mail-a, novi avion će imati kapacitet sedišta za 755 putnika i biće podeljen na tri nivoa, koji će pojedinačno predstavljati klasu: turističku sa pogledom na nebo, biznis i poslovnu klasu. Raspon krila bi bio 88 metara pa samim tim i veći u odnosu na današnje avione poput Airbus-a A-380 (80 metara) ili Boeing-a 747 (64 metara). Letelica bi, takođe, imala veću dužinu u odnosu na standardne avione i iznosila bi 77 metara.
 
 
 
Avion dužine 77m i sa rasponom krila od 88m
 
 
    Hibridni turbo-električni pogonski sistem pokretao bi unapređena “aktivna krila”, koja bi na taj način bila mnogo efikasnija nego što je to danas slučaj. Dodatni izvor snage bile bi i mikro-solarne ćelije na krilima aviona, dok bi prednost duplog trupa ogledala u dužem letu bez dosipanja goriva.
 
 
Letelica sa hibridnim turbo-električnim pogonskim sistemom
 
 
    Nebeski kit bi mogao da poleti vektorisanim potiskom (promenom uglova motora), kao i da sleti pod uglom od 45 stepeni, što bi omogućilo ateriranje i na manje piste bilo gde u svetu. Ukoliko bi došlo do nesreće, putnički nivo bi se odvojio od krila, koja bi se sama raspadala, i time smanjio broj mogućih žrtava.
 
 
Sletanje i na manje piste širom sveta
 
 
    Ono što ovu leteliću čini posebnom jeste materijal u vidu keramičkih i staklenih vlakana - unapređena tehnologija sa ciljem da stvori “zeleni dizajn” aviona i, kao takva, bude predvodnik u smanjenju goriva i težine budućih letelica.
 
   Tvorac ovog koncepta je španski dizajner Oskar Vinjals, koji je pomoću video animacije prikazao karakteristike “nebeskog jahača”. Na osnovu njegovih tvrdnji, putnici bi tokom leta mogli užvati u čarima prizora pred njima s obzirom da će prozori biti okrenuti ka nebu. A samo će prva klasa imati virtuelne ekrane namenjene za zabavu tokom dugih putovanja.
 
 
Tvorac koncepta je španski dizajner Oskar Vinals (Oscar Vinals)
 

   Velika je verovatnoća da će to biti stvarna letelica, za razliku od onih koje smo mogli da vidimo u naučno-fantastičnim filmovima.